Day 1 – Wednesday 22

Boutique Festivals – A winning model for the Italian festival-market?

When: 18.15 - 19.00
presented by IQMF
Pastore_Carlo_bn
Carlo Pastore (HOST)Radio-Host, Rai Radio 2, art director MI AMI Festival (IT)
martin-elbourne
Martin Elbourne Booker, Glastonbury / Co-Founder, Great Escape / NH7 / Music Cities Convention (UK)
stefan-riechmann_photo
STEFAN REICHMANNFounder Haldern Pop (DE) / Kaltern Pop (IT)
attiliop2
Attilio PerrissinottiCasting Director, Home Festival (IT)
perlinecheck
Vincenzo BarrecaCo-Founder, Artistic Director Ypsigrock Festival (IT)

MEETING IN ENGLISH

Boutique Festivals – A winning model for the Italian festival-market?

Boutique festivals are characterized by their smaller-scale sizes, homey atmospheres, attention to details and many unique locations. Boutique events have been emerging worldwide, often drawing inspiration from local cultures and traditions. Can this become a keystone for the Italian festival market, or does Italy need events able to compete with the giants like Primavera, Glastonbury, Roskilde, Sziget, Lollapalooza? Whether these are unaffordable just like the Olympics, can a network of boutique events, tradition, innovation and local flavours attract international music tourist traffic? Finally the question is, how could politics stimulate such a festival market in order to develop a global stage for Italian talents?

Festival Boutique – Un modello vincente per il mercato italiano dei festival

I boutique festival sono caratterizzati dalla loro scala ridotta, dall’atmosfera familiare, dall’attenzione ai dettagli e spesso vantano locations uniche. Emersi in tutto il mondo, si sviluppano spesso attorno alle culture e alle tradizioni locali. Può essere questa una chiave di volta per il mercato italiano dei festival, oppure l’Italia ha bisogno di eventi che possano competere con giganti come Primavera, Glastonbury, Roskilde, Sziget e Lollapalooza? Se questi – come le Olimpiadi – sono proibitivi, può un network di eventi boutique attrarre attraverso la tradizione, l’innovazione e i sapori locali il turismo musicale internazionale?

In fondo, la questione è: In che modo la politica potrebbe stimolare un mercato del genere permettendo di sviluppare una piattaforma globale per i talenti italiani?

X