Day 2 – THURSDAY 23

JUVENTUS: When a football team becomes a brand. Between sports, music, lifestyle and new media.

When: 12.30 - 13.15
PRESENTED BY RIVISTA UNDICI
JUVENTUS: When a football team becomes a brand. Between sports, music, lifestyle and new media.
Federico Sarica (HOST)Editor-in-chief, Rivista Undici (IT)
palomba_foto
Federico PalombaCo-Chief Revenue Officer, Head Of Marketing And Digital, Juventus (IT)
vigato_foto
Silvio Vigato Co-Chief Revenue Officer, Head of Brand, Licensing And Retail, Juventus (IT)

MEETING IN ENGLISH / SIMULTANEOUS INTERPRETATION

JUVENTUS: When a football team becomes a brand. Between sports, music, lifestyle and new media.
In a football scene that sees its realities opening themselves to new brand promotion policies, Juventus represents the most interesting case of study for what concerns the link with a certain aspirational world that is closely related to lifestyle and entertainment. The past partnerships with Boiler Room and Spotify, or the involvement of artists of the calibre of Giorgio Moroder inside the Black & White world belong to the entertainment field. Starting from the background of the club, we will analyse the meaning behind these operations and the opportunities they lead to; moreover we will try to foresee future developments that can involve even more closely the sport industry. Starting from the very words of the club, we will show the process through which a football team works to become increasingly more a sport entertainment brand.
JUVENTUS: Quando una squadra di calcio diventa brand. Tra sport, musica, lifestyle e nuovi media
All’interno di un panorama calcistico che vede le realtà coinvolte aprirsi a nuove forme di promozione del proprio brand, Juventus rappresenta il caso di maggior interesse per quanto riguarda il legame con un certo mondo aspirazionale legato al lifestyle e all’intrattenimento. In quest’ultimo campo rientrano le collaborazioni già avute con Boiler Room e Spotify, o il coinvolgimento di artisti del calibro di Giorgio Moroder all’interno del mondo bianconero. Partendo dalle esperienze già avute dal club, analizzeremo il senso e le opportunità di operazioni di questo tipo, oltre che a immaginare quali siano gli sviluppi futuri che possono coinvolgere ancora più strettamente l’industria sportiva. Partendo dalla testimonianza diretta del club, racconteremo il processo attraverso cui una squadra di calcio lavora per diventare sempre più uno sport entertainment brand.
X