Day 3 – FRIDAY 24

Metasync: LA MUSICA NELL’INDUSTRIA PUBBLICITARIA

When: 14.30 - 15.15
ideated by Ivan Iusco
Metasync:  LA MUSICA NELL’INDUSTRIA PUBBLICITARIA
Roberto Genovese Head of Syncro, Warner Music Italy (IT)
unnamed-5
Paolo Bragaglia composer, sound designer (IT
l1000301hor
Sergi CapellasFilm Director (SP)
claudiocastellani
Claudio Castellani CEO & Founder - KUME (IT)

MEETING IN ENGLISH

Metasync: Music in the Advertising Industry
Music can make the commercial more memorable and extremely incisive. What are the dynamics and who are the gatekeepers that hold the power to determine the choice between original music and the ready-to-use tracks of the music libraries? How to create and define the brand identity through music? Does the advertising industry need to reconsider the role of the music composer in order to produce more persuasive commercials? This second Metasync appointment shows the gateways, examining the virtuous and opportunistic music choices applied in the advertising field.

The two panels named “Metasync”- conceived by Ivan Iusco, music composer and founder of the label Minus Habens Records – deal with the evolution of the soundtrack and the survey of the new interactions between music, film, advertising and technologies.
Metasync: La musica nell’industria pubblicitaria
La musica può rendere uno spot indimenticabile ed estremamente incisivo. Quali sono le dinamiche e chi sono i gatekeeper che determinano la scelta fra musiche originali composte ad-hoc e brani tratti dalle music libraries? Come si crea e si definisce l’identità di un brand attraverso la musica? La pubblicità tornerà a rivalutare la figura del compositore di musiche originali per rendere più persuasivi gli spot? Questo secondo appuntamento di Metasync focalizzato sull’industria pubblicitaria intende indagare sui punti d’accesso per compositori ed editori e su scelte musicali virtuose e opportunistiche.

I due panel  “Metasync” – ideati da Ivan Iusco, compositore e fondatore dell’etichetta Minus Habens Records – si occupano dell’evoluzione della colonna sonora e dell’indagine delle nuove interazioni tra musica, film, pubblicità e tecnologie.
X